Norway / NOK
Sweden / SEK
Denmark / DKK
Norway / NOK
Germany / EUR
Netherlands / EUR
Finland / EUR
Innenfor 60 dager etter at du har mottatt din vare kan du returnere den og få pengene tilbake. Dersom du vil bestille en ny størrelse, legger du inn en ny bestilling og får dermed en ny faktura. Se mer informasjon lenger ned under bytte og retur. Vær oppmerksom på at returretten (av hensyn til hygiene) ikke gjelder undertøy dersom forseglingen er brutt. Returretten gjelder heller ikke gavekort. Gavekort kan altså ikke byttes mot kontanter. Som kunde har du selvsagt rett til å uten kostnad åpne pakken og prøve varen. Når du sender tilbake en vare er det viktig at den er i samme stand som da du mottok den. Den skal sendes tilbake i originalposen og samtlige etiketter skal følge med tilbake og ligge synlige.
Dersom du har betalt for en ordre med et gavekort og deretter gjør en retur så vil beløpet for returen tilbakeføres til gavekortet.
Når du foretar en retur kan du klikke her og registrere returen digitalt. Du finner bestillingsnummeret ditt bestillingsbekreftelsen din, alternativt kan du logge deg inn på “Min konto” for å se bestillingene dine.
Hos oss har du full retur- og bytterett i 60 dager (gjelder ikke undertøy der forseglingen er åpnet og gavekort), returkostnaden er 19 kroner. Det eneste vi krever er at klærne er ubrukte og at poser og etiketter er til stede. I pakken din finner du en forhåndsbetalt returetikett som skal klistres utenpå pakken. Lever siden pakken til ditt postkontor. Når din retur er ferdig behandlet hos oss, vil Klarna ta seg av tilbakebetalingen eller eventuelt justere din faktura.
Dersom vi ikke rekker å håndtere din retur innen fakturaen forfaller kan du gå inn og sette den på pause. Dette er kostnadsfritt og gjøres ved å ringe Klarna på telefonnummer 23 96 12 11 eller gjennom å logge inn på Mitt Klarna. Mitt Klarna finnes også som app. Logg inn her eller i appen og klikk på “Rapporter retur” på den faktura det gjelder. Deretter velger du “Jeg har returnert mine varer”. Når vi mottar din retur justerer vi fakturaen og du mottar en bekreftelse fra Klarna på e-post. Du kan ikke sette fakturaen på pause etter angitt forfallsdato. Ved å pause slipper du å skylde penger og du mottar en oppdatert faktura når returen er ferdig behandlet.
Etter du har registrert returen digitalt, er det følgende som gjelder:
Fest den medfølgende returetikketen på pakken. Lever returen din til et postkontor/en pakkeboks og ta vare på kvitteringen. Du kan bruke kollinummeret på kvitteringen for å spore returen din.
I pakken din finner du en forhåndsbetalt returetikett som skal klistres utenpå pakken. Bestill din retur via sporingslenken du har mottatt på sms fra Instabox. Hvis du ikke finner lenken, kan du også gå inn på instabox.io/return og skrive inn telefonnummer eller pakke-ID. Følg instruksjonene i sporingslenken for å bestille din retur. Instabox sender ut PIN-koden som åpner luken på skapet du ønsker å returnere pakken til. Koden er gyldig i 60 minutter. Rekker du ikke å levere returen innen denne fristen, kan du enkelt bestille ny retur.
Ved spørsmål omhandlende Instabox retur kontakter du Instabox kundesupport.
Ring 80 01 41 14
Send SMS til 594 47 468
Telefontider
man.–fre. 08:00–22:15
lør.–søn. 09:00–22:15
Send e-post til [email protected]
1. Lim på den medfølgende returseddelen.
2. Returner returpakken til nærmeste innleveringssted. Søk etter nærmeste her.
3. Be alltid om en returkvittering slik at pakken din er forsikret. OBS! Når du returnerer pakken er det viktig at du bruker samme distributør som står på etiketten. Husk at hvis du ikke bruker den tilsendte returetiketten som fulgte med i pakken, er du ansvarlig for produktene dine til de er mottatt på vårt lager.
For å bytte et plagg legger du helt enkelt inn en ny ordre på Kids Brand Store på det/de plagg du ønsker å bytte til. Ved å legge inn en ny ordre får du tilsendt plagget/plaggene raskere. En ny faktura/betaling følger med den nye ordren. Det som du sender tilbake håndteres som en retur.
Skulle det tilkomme fraktkostnad eller andre priser på den nye ordren så ordner vi i kundeservice selvsagt dette for deg.
Kids Brand Store opererer med bedre vilkår enn lovbestemt angrerett på 14 dager, du har 60 dager på å sende varene i retur dersom du ønsker det. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Det vil si at kunden har, 14 dager på å melde fra og deretter ytterligere 14 dager på å sende varen i retur. Det finnes en standardformulering for å utøve angreretten på Forbrukerrådets hjemmeside som du kan benytte deg av, les mer om angrerettloven som gjelder for Norge her. Det finnes også informasjon om angreretten i ordrebekreftelsen som sendes i forbindelse med din bestilling.
Du har rett til å håndtere varen som du har kjøpt fra oss på en slik måte at du kan fastslå dens egenskaper og funksjon. Dersom du har håndtert varen i større omfang enn hva som anses nødvendig kan du bli skyldig å erstatte oss for verditap og vi kan i så tilfelle trekke fra på vår tilbakebetaling. Av hygieneårsaker gjelder angrerett på undertøy kun dersom varens forsegling er ubrutt.
I leveransen følger det med en forhåndsbetalt returetikett som du kan benytte ved tilbakesending.
Tilbakebetaling skjer senest 14 dager etter at vi mottar din vare.
Du kan bruke et standardisert angrerettskjema for å utøve angreretten din, men det er ikke et krav.
Ved spørsmål kan du kontakte vår kundeservice.
Kids Brand Store følger ved eventuelle reklamasjoner forbrukerloven. For at varen skal anses som en reklamasjon, skal det være åpenbare produksjonsfeil. Så fort du oppdager en feil i et produkt du har bestilt hos oss, ber vi deg informere oss om dette. Du har rett til å reklamere på en vare til og med 3 år etter at du mottok den.
Kids Brand Store følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser i Norge ved en eventuell tvist. I henhold til Forbrukerbrukerklageutvalgets avgjørelser har du alltid rett til å anke en avgjørelse på en klage, les mer om forbrukerklageloven og hvordan du kan klage her.
Hvis du vil reklamere på en vare, ber vi deg om å klikke på returlenken du mottok sammen med leverings-e-posten din for å registrere reklamasjonen din eller klikke her. Du finner også denne lenken i kundekontoen din, hver gang du bestiller.
Viktig! Som kunde er du alltid ansvarlig for at din faktura betales innen angitt forfallsdato selv om du har returnert en eller flere varer. Du kan ikke selv trekke fra verdien av de returnerte varene eller vente med å betale til din retur behandles og din faktura oppdateres. Kids Brand Store dekker ikke eventuelle avgifter pga. forsinket betaling.
Dersom du har betalt for din ordre med faktura og ønsker å returnere varer anbefaler vi at du setter fakturaen din på pause. Dette er kostnadsfritt og gjøres ved å ringe Klarna på telefonnummer 23 96 12 11 eller gjennom å logge inn på Mitt Klarna. Mitt Klarna finnes også som app. Logg inn her eller i appen og klikk på “Rapporter retur” på den faktura det gjelder. Deretter velger du “Jeg har returnert mine varer”. Når vi mottar din retur justerer vi fakturaen og du mottar en bekreftelse fra Klarna på e-post. Du kan ikke sette fakturaen på pause etter angitt forfallsdato. Ved å pause slipper du å skylde penger og du mottar en oppdatert faktura når returen er ferdig behandlet.
Avhengig av hvordan du har betalt for din ordre så tilbakebetaler vi dine penger på ulike måter. Dersom du har betalt med kort tilbakeføres beløpet du har betalt til samme konto som du gjennomførte kjøpet med. Fra en tilbakebetaling registreres kan det ta opptil 14 dager før pengene er tilbake på konto. Ved fakturabetaling trekkes beløpet for den returnerte varen automatisk fra din faktura og du får tilsendt en ny faktura. Du betaler så kun det gjenstående beløpet på den nye fakturaen dersom du har valgt å beholde noen av varene. Dersom du allerede har betalt fakturaen din så vil du motta en tilbakebetalingsepost fra Klarna som etterspør opplysninger for tilbakebetalingen. E-posten sendes normalt 1-3 arbeidsdager etter at din retur behandles av oss.
Viktig! Som kunde er du alltid ansvarlig for at fakturaen din betales innen forfallsdatoen selv om du returnerer en eller flere varer. Samtlige tilbakebetalinger håndteres av vår betalingspartner Klarna. Ved spørsmål som gjelder tilbakebetaling så ber vi deg om å ta direkte kontakt med Klarna: 23 96 12 11.
Dersom det oppstår en tvist som vi ikke klarer å løse sammen så anbefaler vi deg å henvende deg til Forbrukerrådet. Vi følger alltid deres anbefalinge.
Norway / NOK
Sweden / SEK
Denmark / DKK
Norway / NOK
Germany / EUR
Netherlands / EUR
Finland / EUR