Retur, bytte og klager

Som kunde hos KidsBrandStore.no har du full retur- og bytterett i 21 dager

Du kan innen 21 dager etter at du har mottatt en vare velge å enten bytte den eller få pengene tilbake. Vær oppmerksom på at returretten (av hensyn til hygiene) ikke gjelder undertøy dersom forseglingen er brutt. Returretten gjelder heller ikke gavekort. Gavekort kan altså ikke byttes mot kontanter. Som kunde har du selvsagt rett til å uten kostnad åpne pakken og prøve varen. Når du sender tilbake en vare er det viktig at den er i samme stand som da du mottok den. Den skal sendes tilbake i originalposen og samtlige etiketter skal følge med tilbake og ligge synlige.

Dersom du har betalt for en ordre med et gavekort og deretter gjør en retur så vil beløpet for returen tilbakeføres til gavekortet.


Angrerett

KidsBrandStore håper at du som kunde alltid blir fornøyd med det du bestiller fra oss, men dersom du av noen grunn skulle angre deg så har du alltid 14 dagers angrerett. Tiden du har på deg til å angre ditt kjøp kalles angrefrist. Angrefristen løper fra den dagen du mottar dine varer.

Du har rett til å håndtere varen som du har kjøpt fra oss på en slik måte at du kan fastslå dens egenskaper og funksjon. Dersom du har håndtert varen i større omfang enn hva som anses nødvendig kan du bli skyldig å erstatte oss for verditap og vi kan i så tilfelle trekke fra på vår tilbakebetaling. Av hygieneårsaker gjelder angrerett på undertøy kun dersom varens forsegling er ubrutt.

I leveransen følger det med en forhåndsbetalt returetikett som du kan benytte ved tilbakesending.

Tilbakebetaling skjer senest 14 dager etter at vi mottar din vare.

Det finnes en standardformulering for å utøve angreretten på Forbrukerrådets hjemmeside som du kan benytte deg av


Retur

Hos oss har du full retur- og bytterett i 21 dager og det er helt gratis (gjelder ikke undertøy der forseglingen er åpnet og gavekort). Det eneste vi krever er at klærne er ubrukte og at poser og etiketter er til stede. I pakken din finner du en forhåndsbetalt returetikett “Return Drop Off” som skal klistres utenpå pakken. Du trenger ikke fylle ut noen returblankett og det følger derfor ikke med noen slik i din leveranse. Lever siden pakken til ditt postkontor. Når din retur er ferdig behandlet hos oss, vil Klarna ta seg av tilbakebetalingen eller eventuelt justere din faktura.

Dersom vi ikke rekker å håndtere din retur innen fakturaen forfaller kan du gå inn og sette den på pause. Dette er kostnadsfritt og gjøres ved å ringe Klarna på telefonnummer 21 01 89 91 eller gjennom å logge inn på “Mitt Klarna” (Klikk her). “Mitt Klarna” finnes også som app. Logg inn her eller i appen og klikk på “Rapporter retur” på den faktura det gjelder. Deretter velger du “Jeg har returnert mine varer”. Når vi mottar din retur justerer vi fakturaen og du mottar en bekreftelse fra Klarna på e-post. Du kan ikke sette fakturaen på pause etter angitt forfallsdato. Ved å pause slipper du å skylde penger og du mottar en oppdatert faktura når returen er ferdig behandlet.

Brukerinformasjon ved retur:

  1. Legg varen/varene i originalemballasjen sammen med alle etikettene
  2. Bruk gjerne samme pakke varene kom i, eller bruk en annen type emballasje.
  3. Klistre returetikketen med returadressen over den gamle.
  4. Levere på nærmeste Posten/Bring utleveringssted (gjerne på samme sted som du fikk pakken utlevert).

Bytte

For å bytte et plagg legger du helt enkelt inn en ny ordre på KidsBrandStore på det/de plagg du ønsker å bytte til. Ved å legge inn en ny ordre får du tilsendt plagget/plaggene raskere. En ny faktura/betaling følger med den nye ordren. Det som du sender tilbake håndteres som en retur.

Skulle det tilkomme fraktkostnad eller andre priser på den nye ordren så ordner vi i kundeservice selvsagt dette for deg

Pakken sendes med Posten/Bring som ”Pick Up Parcel Bulk” til ditt hentested. Levere returforsendelsen på et Posten/Bring utleveringssted.


Reklamasjoner og feil

KidsBrandStore følger ved eventuelle reklamasjoner forbrukerloven. Dersom du vil reklamere på en vare så ber vi deg om å sende en e-post til info@kidsbrandstore.no med en kort beskrivelse, ordrenummer og et bilde så hjelper vi deg videre. Husk alltid å ta vare på kvitteringen på forsendingen når du sender tilbake. Når vi har mottatt varen og godkjent reklamasjonen så tilbakebetaler vi det du har lagt ut for varen.


Betaling Klarna

Viktig! Som kunde er du alltid ansvarlig for at din faktura betales innen angitt forfallsdato selv om du har returnert en eller flere varer. Du kan ikke selv trekke fra verdien av de returnerte varene eller vente med å betale til din retur behandles og din faktura oppdateres. KidsBrandStore dekker ikke eventuelle avgifter pga. forsinket betaling.

Dersom du har betalt for din ordre med faktura og ønsker å returnere varer anbefaler vi at du setter fakturaen din på pause. Dette er kostnadsfritt og gjøres ved å ringe Klarna på telefonnummer 21 01 89 91 eller gjennom å logge inn på “Mitt Klarna” (Klikk her). “Mitt Klarna” finnes også som app. Logg inn her eller i appen og klikk på “Rapporter retur” på den faktura det gjelder. Deretter velger du “Jeg har returnert mine varer”. Når vi mottar din retur justerer vi fakturaen og du mottar en bekreftelse fra Klarna på e-post. Du kan ikke sette fakturaen på pause etter angitt forfallsdato. Ved å pause slipper du å skylde penger og du mottar en oppdatert faktura når returen er ferdig behandlet.


Tilbakebetaling

Avhengig av hvordan du har betalt for din ordre så tilbakebetaler vi dine penger på ulike måter. Dersom du har betalt med kort tilbakeføres beløpet du har betalt til samme konto som du gjennomførte kjøpet med. Fra en tilbakebetaling registreres kan det ta opptil 14 dager før pengene er tilbake på konto. Ved fakturabetaling trekkes beløpet for den returnerte varen automatisk fra din faktura og du får tilsendt en ny faktura. Du betaler så kun det gjenstående beløpet på den nye fakturaen dersom du har valgt å beholde noen av varene. Dersom du allerede har betalt fakturaen din så vil du motta en tilbakebetalingsepost fra Klarna som etterspør opplysninger for tilbakebetalingen. E-posten sendes normalt 1-3 arbeidsdager etter at din retur behandles av oss.

Viktig! Som kunde er du alltid ansvarlig for at fakturaen din betales innen forfallsdatoen selv om du returnerer en eller flere varer. Samtlige tilbakebetalinger håndteres av vår betalingspartner Klarna. Ved spørsmål som gjelder tilbakebetaling så ber vi deg om å ta direkte kontakt med Klarna: 21 01 89 91.


Dersom en tvist oppstår

Dersom det oppstår en tvist som vi ikke klarer å løse sammen så anbefaler vi deg å henvende deg til Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se). Vi følger alltid deres anbefalinger!

Hos oss finner du merkeklær online av beste kvalitet til barn og ungdom