• Gratis retur. Frakt 39 nok
  • Leveringstid 2-4 dager
  • Full retur- og bytterett 21 dager

Vanlige spørsmål & svar

Nedenfor har vi samlet de vanligste spørsmålene som våre kunder stiller til vår kundetjenste samt svarene på disse spørsmålene.
Vennligst se gjennom spørsmål og svar nedenfor før du kontakter vår kundetjeneste.

 

Hvordan vet jeg hvilken størrelse jeg skal velge?
Hvorfor kan jeg ikke velge størrelse på en vare?
Jeg kan ikke lenger finne en vare som tidligere har vært tilgjengelig i nettbutikken hvorfor? 
Jeg kan ikke bestille flere eksemplarer av en vare – hvorfor?
En vare er tom på lager hos dere. Kommer den inn igjen, og når?
Når sendes min bestilling?
Har min bestilling gått igjennom?
Hvor lang er leveringstiden?
Jag har ikke fått noen ordrebekreftelse?
Hvor er bestillingen min?
Hvor er fakturaen min?
Hva er det minste varebeløpet jeg kan bestille for?
Kan jeg endre/avbestille en ordre?
Hva er fraktavgiften?
Hvordan returnerer eller bytter jeg en vare?
Hva gjør jeg dersom jeg vil reklamere på en vare?
Hvorfor har ikke varene mine blitt sendt?
Hva er et kollinummer?
Når får jeg kollinummeret?
Når jeg søker på kollinummeret, står det ingenting på posten.se sin hjemmeside?
Jeg har ikke fått noen henteseddel eller SMS om at pakken har ankommet utleveringsstedet. Hva har skjedd?
Hvor lenge ligger pakken min på utleveringsstedet?
Hva skjer om bestillingen min blir forsinket?
Jeg har fått feil produkt.
Kan jeg handle om jeg er under 18 år?



Hvordan vet jeg hvilken størrelse jeg skal velge?
 For hver artikkel og varemerke skal det være en størrelsesguide med informasjon for valg av riktig størrelse. For å få fram størrelsesguiden klikker du på lenken "Størrelsesguide" ved siden av feltet der du kan velge størrelse. Dersom størrelsesguiden ikke er til hjelp, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundetjeneste via e-post eller telefon (info@kidsbrandstore.no eller 8 150 35 42).



Hvorfor kan jeg ikke velge en bestemt størrelse på en vare?
 Dersom den størrelsen du vil velge, ikke er valgbar eller ikke er oppført som et valg, er den dessverre utsolgt. De størrelsene som vises og som kan velges, er de som er igjen på lager. Dersom en størrelse av en vare blir utsolgt, forsøker vi vanligvis å gjøre en kompletteringsbestilling. De fleste varemerkene vi tilbyr, produserer sine kolleksjoner etter bestilling, og kompletteringslager er i de fleste tilfeller svært begrenset. Dette medfører at vi på forhånd ikke vet om og hva vi har mulighet til å komplettere med.



Jeg kan ikke lenger finne en vare som tidligere har vært tilgjengelig i nettbutikken – hvorfor?
Dersom du ikke kan finne en vare som du tidligere har sett i nettbutikken, betyr det at varen er utsolgt. Dersom en vare blir utsolgt, forsøker vi vanligvis å gjøre en kompletteringsbestilling. De fleste varemerkene vi tilbyr, produserer sine kolleksjoner etter bestilling, og kompletteringslager er i de fleste tilfeller svært begrenset. Dette medfører at vi på forhånd ikke vet om og hva vi har mulighet til å komplettere med.



Jeg kan ikke bestille flere eksemplarer av en vare – hvorfor?
Hos KidsBrandStore.no kan man bare bestille varer som finnes på lager. Dette for at vi skal kunne overholde de raske leveransene. Dersom du forsøker å kjøpe et større antall varer enn det som finnes på lager, vil det ikke være mulig. Vårt system går da automatisk tilbake til det antallet varer som finnes på lager.



En vare er tom på lager hos dere. Kommer den på lager igjen, og når?
Dersom en bestemt vare er tom på lager eller tom i en bestemt størrelse, og du er interessert i når den kommer inn igjen, ber vi deg om å ta kontakt med vår kundetjeneste (info@kidsbrandstore.no eller 8 150 35 42). Fortell hvilket produkt og hvilken størrelse du er interessert i, så besvarer vi spørsmålet ditt så snart vi kan.



Når sendes min bestilling?
Alle ordre som kommer inn til oss på hverdager før kl. 14.30, sendes samme dag. Varen er vanligvis hos deg innen 2-4 arbeidsdager.



Har min bestilling gått igjennom?
Dersom du er usikker på om din bestilling har gått igjennom, er det flere måter du kan kontrollere dette på:

  • Da ordren ble opprettet, skulle du ha fått opp en side med rubrikken "Din ordre".
  • En ordrebekreftelse skal ha blitt sendt til din angitte e-postadresse.
  • Du kan se din ordre på ”Min side” når du logger inn på hjemmesiden.

     


Hvor lang er leveringstiden?
Alle bestillinger som har blitt opprettet på hverdager innen kl. 14.30, sendes samme dag. Normalt er postens leveringstid på 2-4 arbeidsdager. På leveringsbeskjeden som ble sendt til deg, fikk du et kollinummer. Du kan søke via posten.se's hjemmeside (http://www.posten.se/) på ditt kollinummer, og se hvor din bestilling befinner seg. Med dette kollinummeret kan du også (med legitimasjon) hente ut varene dine når du ser at de har ankommet utleveringsstedet. Din bestilling ligger på ditt utleveringssted i maks 14 dager. (Dersom det ikke er oppgitt et kollinummer på din leveringsbeskjed, er dette fordi din bestilling har blitt sendt som brevpost, og den har derfor ikke noe kollinummer).



Jeg har ikke fått noen ordrebekreftelse.
Vær alltid nøye med å kontrollere at din e-postadresse er korrekt når du legger inn din ordre. Dette er den vanligste årsaken til uteblitt ordrebekreftelse. Det kan også være at din e-postleverandør har et SPAM-filter som blokkerer enkelte mail. Kontakt vår kundetjeneste via e-post og oppgi ditt for- og etternavn, mobiltelefonnummer samt personnummer, så kan vi finne din ordre og hjelpe deg.



Hvor er bestillingen min?
Du kan spore pakken din med det kollinummeret som ble sendt til deg via e-post når din ordre ble sendt fra oss. Du kan følge pakkens gang ved å fylle inn ditt kollinummer på postens hjemmeside (http://www.posten.se/). Med dette kollinummeret kan du også (med legitimasjon) hente dine varer når du ser at de har ankommet utleveringsstedet. Din bestilling ligger på ditt utleveringssted i maks 14 dager. Dersom det ikke er oppgitt et kollinummer på din leveringsbeskjed, er dette fordi din bestilling har blitt sendt som brevpost, og den har derfor ikke noe kollinummer.



Hvor er fakturaen min?
Din faktura har blitt sendt til den e-postadressen som du har oppgitt til oss. E-posten har ”Klarna” som avsender. Klarna er vår fakturapartner. Fakturaen sendes samtidig som vi sender din bestilling til deg.



Hva er det minste varebeløpet jeg kan bestille for?
Det er for øyeblikket ingen begrensning på minste varebeløp for bestilling.



Kan jeg endre eller avbestille en ordre?
Som kunde har du alltid rett til å endre eller avbestille en ordre frem til den er sendt ut fra oss. Kontakt umiddelbart vår kundetjeneste (info@kidsbrandstore.no eller 8 150 35 42) angående din endring, så hjelper vi deg med å justere ordren din.



Hva er fraktavgiften?
Fraktavgift er 39 kroner. Din bestilling sendes alltid samme dag dersom du bestiller før klokken 14.30 på hverdager.



Hvordan returnerer eller bytter jeg en vare?
Dersom du vil levere en vare tilbake til oss og få pengene tilbake, må vi få varen tilbake innen 21 dager etter at bestillingen ble gjort. Retur er gratis. En returseddel ble sendt sammen med din bestilling. Oppdater alltid returseddelen, og send den sammen med de varene du ønsker å returnere. 

Emballasjen/esken/forpakningen er en del av varen, så husk at du ikke skal teipe eller skrive direkte på den. Selvsagt kan du åpne forpakningen slik at du kan se og kjenne på varen.



Hva gjør jeg dersom jeg vil reklamere på en vare?
KidsBrandStore.no følger alltid kjøpslovgivningen ved eventuelle reklamasjoner, se www.konsumentverket.se. Vi betaler alltid portoen ved feil eller en reklamasjon. 
En returseddel ble sendt sammen med din bestilling. Oppdater alltid returseddelen, og send den sammen med de varene du ønsker å returnere.




Hvorfor har ikke varene mine blitt sendt?
Kontakt vår kundetjeneste (info@kidsbrandstore.no eller 8 150 35 42), så hjelper vi deg. Dersom du sender oss en e-post, må du oppgi ditt for- og etternavn samt telefonnummer. Dersom din ordre ikke har gått igjennom, er dette trolig fordi betalingsmåten du valgte, ikke ble godkjent. 



Hva er et kollinummer?
Et kollinummer er et sporingsnummer som Posten gir ut for at du selv skal kunne følge med på pakken din. Via Posten.se sin hjemmeside (http://www.postnord.no/) kan du søke på ditt kollinummer og se om pakken din er framme og hvor den kan hentes. Dersom du ser at pakken din er levert på ditt utleveringssted, kan du hente den ut med ditt kollinummer samt legitimasjon. SMS og hentesedler er bare påminnelser. Kollinummer sender vi deg i leveringsbeskjeden via e-post så snart din bestilling blir sendt fra oss.



Når får jeg kollinummeret?
Vi sender deg kollinummeret i den leveringsbeskjeden du mottar via e-post så snart din bestilling er pakket og blir sendt fra oss.



Når man søker på kollinummeret, står det ingenting på posten.se sin hjemmeside?
Det kan ta litt tid før posten registrerer ditt kollinummer på sin hjemmeside. Vent og prøv igjen litt senere. Dersom du fortsatt ikke kan søke på ditt kollinummer, kan du kontakte vår kundetjeneste, så hjelper vi deg.



Jeg har ikke fått noen henteseddel eller SMS om at pakken har ankommet utleveringsstedet. Hva har skjedd?
Det beste er da at du benytter ditt kollinummer og søker via posten.se sin hjemmeside (http://www.postnord.no/). Dersom pakken er framme på utleveringsstedet, kan du hente ut din bestilling med kollinummeret samt legitimasjon. SMS og hentesedler er bare påminnelser. SMS er noe posten sender ut, og skal sendes deg så snart pakken er framme. Har du ikke fått en SMS, har du trolig oppgitt feil telefonnummer ved bestilling. Dersom bestillingen ikke blir hentet innen et par dager, sender Posten ut en henteseddel per post til deg.



Hvor lenge ligger pakken min på utleveringsstedet? 
En pakke ligger i maks 14 dager før den sendes tilbake til avsenderen. For alle pakker som ikke blir hentet, debiterer KidsBrandStore.no kunden en avgift på 200 kr. Avgiften tilsvarer de kostnader som påløper oss for å sende ut pakken og for å få den i retur.



Hva skjer dersom bestillingen min blir forsinket?
Ved en eventuell forsinkelse har du rett til å heve kjøpet dersom du ikke godkjenner en ny leveringstid. Dersom du vil heve kjøpet på grunn av forsinket leveringstid, og du har forskuddsbetalt, tilbakeføres pengene til din konto i løpet av et par dager. Legg imidlertid merke til at alle varer som du kan kjøpe, alltid finnes på lager, så forsinkelser oppstår bare dersom det har oppstått en feil på vårt lager.



Jeg har fått feil produkt/ordre.
Dersom du har fått tilsendt feil artikkel, eller dersom varen ikke er i forventet stand, ber vi deg kontakte vår kundetjeneste (info@kidsbrandstore.no eller 8 150 35 42), så hjelper vi deg.



Kan jeg handle om jeg er under 18 år?
Dersom du er under 18 år, må du alltid ha foresattes tillatelse for å kunne bestille hos oss på KidsBrandStore.no

 

 

Hos oss finner du merkeklær online av beste kvalitet til barn og ungdom