

Philipp Plein til barn og ungdom
Philipp Plein ble grunnlagt i 1998 i Sveits av designeren med samme navn som merket. Philipp studerte juss i Tyskland og Sveits, men droppet ut av studiet og satset på en designkarriere der han produserte eksklusive møbler laget av stål og skinn. Det var der og da merket, som i dag er kjent som Philipp Plein, ble opprettet. Da motebransjen fikk øynene opp for ham, skapte han i 2004 sin første kolleksjon, og hans karriere innen mote tok av. I sin første butikk, som åpnet i 2008 i Monte Carlo, plasserte han et stort dødninghode med 500 000 Swarovski-krystaller. Dette ble senere et kjent symbol på Philipp Plein-merket.
Ungdommelig blandet med rock and roll
Den første kolleksjonen som ble skapt, var en kolleksjon av militærjakker med det kjente dødninghodet av Swarovski-krystaller, som nå er kjennetegnet på merket. I tillegg til det symbolske dødninghodet, bruker Plein mye skinnmateriale og liker å blande ulike stiler på samme tid. Klærne er ofte ungdommelige med en kombinasjon av rock and roll, og når du går med et Philipp Plein-plagg kan du alltid stole på at det er av god kvalitet. I tillegg til å designe eksklusive moteplagg, er Philipp Plein kjent for å stille med spektakulære show når det gjelder motevisninger, butikkåpninger og andre arrangementer. Det er totalt 120 Philipp Plein-butikker rundt om i verden, og merket fortsetter å vokse hvert år. I 2016 ble Philipp Plein Group dannet, som i dag består av Philipp Plein, Billionaire Couture og Plein Sport.
Merkets kolleksjoner til voksne personifiserer glamrockestetikken, og i kolleksjonene synes den tyske designerens forkjærlighet for motiver med dødninghoder og Swarovski-krystaller godt. Kolleksjonene er dyktig designet med tøffe mønstre og logodetaljer. Philipp Pleins ungdomsklær ligner under voksensortimentet, men gir en mer leken look.