Kundeservice
DE / SE / FI / DK / NO / NL
Søk

Kjøpsbetingelser

Allment

Original Brands Sweden AB NUF (998 314 615) er selskapet som drifter virksomheten for Kids Brand Store. Med benevnelsene ”vi, våre, vårt og oss” menes Kids Brand Store.

Gjennom å gjennomføre en ordre på denne siden godkjenner du disse kjøpsvilkårene og samtykker til vår Personvernspolicy.

Alle varer forblir Kids Brand Store's eiendom frem til vi har mottatt full betaling.

Vi forbeholder oss retten til å heve et kjøp dersom bedrageri mistenkes og alle forsøk på bedrageri vil politianmeldes.

Kids Brand Store reserverer seg for eventuelle trykkfeil på denne nettsiden. Vi kan heller ikke garantere at alle bilder fremstiller produktenes virkelige utseende på en eksakt måte.

For alle priser i nettbutikken inngår norsk moms med 25 %.

Dersom det oppstår en tvist som vi ikke klarer å løse sammen så anbefaler vi at du henvender deg til Allmänna reklamationsnämnden. Vi følger alltid deres anbefalinger.

EU:s felles tvisteløsningsside finner du her.

Betaling

Når du klikker på ”Fullfør kjøp” samtykker du til betaling for ordren. Vi samarbeider med Klarna, som tilbyr disse betalingsalternativene:

  • Kortbetaling med Visa og Mastercard
  • Faktura via Klarna faktura
  • Delbetaling via Klarna konto
  • Direktebetaling via Handelsbanken, Nordea, SEB og Swedbank

Kjøpet omfatter to trinn. I første trinn bekrefter du kjøpet ved å trykke på ”Fullfør kjøp”. I neste trinn velger du hvilken betalingsmetode du ønsker. Alternativene er Klarna faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direktebetaling via bank. Dersom du ikke foretar noen valg, mottar du en faktura fra Klarna. Alle alternativene er like trygge, og hvis du ønsker det, har du mulighet til å lagre en egen PIN-kode for Klarna Checkout (dette kan du ordne direkte i kassen eller ta kontakt med Klarna på telefonnummer 21 01 89 91).

Leveringstid

Normal leveringstid fra Kids Brand Store er 2-4 dager. Ved stor pågang kan leveringstiden bli litt lengre, og dette vil du da få informasjon om via e-post. Ved en eventuell forsinkelse har du rett til å heve kjøpet dersom du ikke godkjenner en ny leveringstid. Dersom du vil heve kjøpet på grunn av forsinket leveringstid, og du har forskuddsbetalt, tilbakeføres pengene til din konto i løpet av et par dager. Legg imidlertid merke til at alle varer som du kan kjøpe, alltid finnes på lager, så forsinkelser oppstår bare dersom det har oppstått en feil på vårt lager.

Avhengig av pakkens størrelse og varenes verdi, sendes pakken til ditt nærmeste utleveringskontor eller postkontor, hvor den kan hentes via postoppkrav. Du kan hente pakken på utleveringsstedet med ditt kollinummer og ID.

Pakken blir liggende i maks 14 dager før den returneres til avsender. For pakker som ikke blir hentet, belaster Kids Brand Store kunden et gebyr på 200 NOK. Avgiften dekker kostnadene vi har for å sende ut pakken og få den i retur.

Transport

Kids Brand Store bruker Posten/Bring for å sende pakken. Hvis varen som har blitt sendt, er skadet eller har blitt borte under forsendelsen, er Kids Brand Store betalingsansvarlig. Du må da varsle vår kundeservice innen 14 dager. Hvis varen er skadet eller blir borte under returforsendelsen, er du som kunde økonomisk ansvarlig. Husk at du derfor alltid må ta vare på kvitteringen for forsendelsen når du sender en vare i retur. Dette gjelder ikke når du sender tilbake en reklamasjon eller en feillevering – da er Kids Brand Store økonomisk ansvarlig.

For leveranser av varer med høy verdi vil utlevering alltid skje ved nærmeste utleveringssted, uavhengig av betalingsmåte.

Angrerett/ Retur/ Bytte

Som kunde hos Kids Brand Store har du full retur- og bytterett i 21 dager. Det betyr at du har 21 dager på å prøve og akseptere produktene. Det er viktig for oss at du er helt fornøyd med kjøpet ditt. Hvis du ikke er fornøyd, får du pengene tilbake. Vær oppmerksom på at returretten (av hygieniske årsaker) ikke gjelder undertøy dersom forseglingen er brutt. Returretten gjelder heller ikke gavekort. Innen 21 dager etter at du har mottatt varen, kan du velge enten å bytte eller få pengene tilbake. Som kunde har du selvfølgelig rett til å åpne emballasjen og prøve varene vederlagsfritt. Ved retur må varen returneres i uskadet stand. Du kan ikke bruke varen og deretter returnere den.

Ved bytte eller retur bruker du returetiketten "Bring PickUp Parcel Return Bulk" som har blitt sendt med din bestilling. Returen er gratis. Du som kunde er ansvarlig for returnerte varer helt til vi har mottatt pakken. Husk at du derfor alltid må ta vare på kvitteringen for forsendelsen når du sender en vare i retur.

For å bytte et plagg legger du inn en ny bestilling på det plagget du ønsker å bytte til. Dersom fraktkostnad på den nye ordren tilkommer så er det bare å sende e-post med ordrenummer til info@kidsbrandstore.no så tar vi bort kostnaden for frakt.

Hvis du har betalt for din bestilling med faktura og ønsker å returnere varer, anbefaler vi at du setter faktura din på vent. Det er kostnadsfritt, og gjøres ved å ringe Klarna på telefonnummer 21 01 89 91, eller ved å logge inn på Klarna. Klarna finnes også som app. Logg in her eller i appen og klikk på "Rapporter retur" på den fakturaen det gjelder. Velg deretter "Jeg har returnert varene mine". Når vi mottar returen din, justerer vi fakturaen og du vil motta en bekreftelse fra Klarna via e-post. Det er ikke mulig å sette fakturaen din på vent etter angitt forfallsdato. Ved å sette fakturaen din på vent slipper du å legge ut penger for bestillingen, og det sendes en oppdatert faktura når returen er behandlet. .

Dersom du har betalt en ordre med et gavekort og deretter gjør en retur så vil summen for returen tilbakeføres til gavekortet.

Viktig! Som kunde er du alltid ansvarlig for at din faktura betales innen angitt forfallsdato selv om du har returnert en eller flere varer. Du kan ikke selv trekke fra verdien av de returnerte varene eller vente med å betale til din retur behandles og din faktura oppdateres. Kids Brand Store dekker ikke eventuelle avgifter pga. forsinket betaling.

Reklamasjoner og feil

Kids Brand Store følger ved eventuelle reklamasjoner forbrukerloven. Dersom du vil reklamere på en vare så ber vi deg om å sende en e-post til info@kidsbrandstore.no med en kort beskrivelse, ordrenummer og et bilde så hjelper vi deg videre. Husk alltid å ta vare på kvitteringen på forsendingen når du sender tilbake. Når vi har mottatt varen og godkjent reklamasjonen så tilbakebetaler vi det du har lagt ut for varen.

Tilbakebetaling

Avhengig av hvordan du har betalt for din ordre så tilbakebetaler vi dine penger på ulike måter. Dersom du har betalt med kort tilbakeføres beløpet du har betalt til samme konto som du gjennomførte kjøpet med. Fra en tilbakebetaling registreres kan det ta opptil 14 dager før pengene er tilbake på konto. Ved fakturabetaling trekkes beløpet for den returnerte varen automatisk fra din faktura og du får tilsendt en ny faktura. Du betaler så kun det gjenstående beløpet på den nye fakturaen dersom du har valgt å beholde noen av varene. Dersom du allerede har betalt fakturaen din så vil du motta en tilbakebetalingsepost fra Klarna som etterspør opplysninger for tilbakebetalingen. E-posten sendes normalt 1-3 arbeidsdager etter at din retur behandles av oss.

Viktig! Som kunde er du alltid ansvarlig for at fakturaen din betales innen forfallsdatoen selv om du returnerer en eller flere varer. Samtlige tilbakebetalinger håndteres av vår betalingspartner Klarna. Ved spørsmål som gjelder tilbakebetaling så ber vi deg om å ta direkte kontakt med Klarna: 21 01 89 91


Sikkerhet

All informasjon sendes alltid kryptert med SSL (Secure Socket Layer). Det betyr at informasjonen sendes via en sikker forbindelse og at dine opplysninger ikke kan leses av utenforstående. Ved kortbetalinger kontrollerer Klarna at kortet er gyldig for kjøp direkte med din bank. Klarna behandler din betalingsinformasjon på en korrekt måte i samsvar med den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS som kortselskapene VISA, MasterCard, Diners, American Express og JCB står bak. Dette innebærer at dine kortopplysninger håndteres på en sikker måte.

Cookies

Når du besøker vår hjemmeside anvender vi cookies, du finner mer informasjon om hvordan vi behandler cookies i vår cookiepolicy.

En cookie (informasjonskapsel) er en tekstfil som sendes fra en nettside, f.eks. www.kidsbrandstore.no, til din datamaskin, hvor den lagres enten i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Kids Brand Store bruker begge typer informasjonskapsler. Tekstbaserte cookies brukes kun i anledninger hvor vi har valgt å føre statistikk på enkelte produkter. Session cookies brukes for å lagre din innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du er inne på vår nettside. Den sistnevnte slettes fra minnet når du stenger din nettleser. Merk deg at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg. Hvis din nettleser ikke aksepterer cookies, har du ikke mulighet til å bestille via Internett.


Personopplysninger

Når du registrer deg eller legger inn en bestilling hos Kids Brand Store godkjenner du som kunde at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å fullføre og sikre deg den service som du forventer fra oss i samsvar med vår personvernpolicy. Vi kan også bruke dine personopplysninger til å sende tilbud eller markedsføring via nyhetsbrev og e-postadresse. Informasjonen som kan brukes til dette er telefonnummer, navn, adresse samt tidligere kjøpshistorikk. Ved å godta kjøpsvilkårene i handlekurven, godtar du at vi kan bruke dine personopplysninger.

Vi kommer ikke til å gi ut dine kontaktopplysninger til tredje part med unntak av felles aktiviteter med samarbeidspartnere. Du har rett til å ta del av den informasjonen som vi har registrert om deg. Om den er feil, ufullstendig eller irrelevant kan du kreve at informasjonen skal rettes eller tas bort. Kontakt i så fall kundeservice.

Ved spørsmål kan du kontakte vår kundeservice.


Rabatter og tilbud

Alle rabatter og tilbud med gyldighetsperiode gjelder bare for et bestemt tidsrom. Kjøp som er gjennomført utenom en rabatt- eller tilbudsperiode, kan ikke endres i ettertid. Fordi rabatter eller tilbud kan ha en gyldighetsperiode, betyr dette at prisene for inneværende periode kan økes etter at den angitte perioden er avsluttet (vanligvis tilbake til vanlige priser). 

Hvis produktene på tilbud går tomt på lager i løpet av den angitte datoen for et tilbud, gjelder tilbudet så lenge vi har produktet på lager.


Aldersgrense

For å handle hos oss på Kids Brand Store kreves det at man er over 18 år. Er man under 18 år kreves det foresattes godkjennelse.


Force majeure

Under force majeure utsettes Kids Brand Store sine forpliktelser. Dersom perioden når force majeure er gjeldende overstiger 2 måneder så har både du som kunde og Kids Brand Store rett til å heve avtalen uten at erstatning kan kreves. Med force majeure menes blant annet streik, sykdom hos personalet, transportforstyrrelser, import/eksportforbud, uavhengig av om dette forekommer hos foretaket eller hos foretakets leverandører.


Øvrig

Vi forbeholder oss retten til å avvise en ordre som vi mener ikke er nøyaktig, f.eks. grunnet feil rabatt eller unøyaktigheter i vårt butikksystem. Kunden informeres alltid ved en kansellering sammen med informasjon om årsaken til at ordren er avvist. 

OBS! Vi anbefaler at alle vaskbare plagg vaskes før bruk. Dette er for å unngå at produkter farger av ved bruk. Vær alltid oppmerksom på at fargede tekstiler kan miste farge og farge av.

For å sende klage eller ros som gjelder Kids Brand Store sine tjenester eller produkter, vil vi at du umiddelbart tar kontakt med vår kundeservice.

Informasjon om selskapet
Original Brands Sweden AB NUF
Org. no.: 998 314 615